Regulamin akcji „Złoty Bilet – Wspólna

Droga do Sukcesu”

1. Cel akcji

 Promowanie pozytywnych zachowań wśród uczniów klas 1–8.

 Wzmacnianie współpracy, życzliwości i wzajemnego wsparcia.

 Podkreślenie, że każdy gest dobra i pomocy jest ważny.

2. Organizacja

1. Każda klasa przygotowuje w swojej sali przezroczysty słoik (ozdobiony i podpisany),

który będzie miejscem zbierania „Złotych Biletów”.

2. „Złote Bilety” przyznają wszyscy pracownicy szkoły – nauczyciele, pracownicy

obsługi, administracji i inni.

3. Każdy pracownik raz w miesiącu może wręczyć jeden „Złoty Bilet” wybranemu

uczniowi.

3. Zasady przyznawania „Złotych Biletów”

1. Bilet otrzymuje uczeń za wyróżniające się zachowanie, niezwiązane z ocenami czy

obowiązującym systemem nagradzania w szkole.

2. Przykłady wyróżniających zachowań:

o okazanie życzliwości i empatii,

o chęć pomocy innym,

o kulturalne i odpowiedzialne postawy,

o dobre pomysły dla klasy lub szkoły.

3. Uczeń, który otrzymuje „Złoty Bilet”, wrzuca go do słoika swojej klasy – bilety są

gromadzone na rzecz zespołu, nie indywidualnie.

4. Podsumowania i wyróżnienia

1. Raz na 3 miesiące powołana komisja (np. Samorząd Uczniowski wraz z opiekunem)

zlicza bilety w klasach.

2. Klasa, która w danym kwartale zebrała najwięcej „Złotych Biletów”, otrzymuje

wyróżnienie Dyrektora Szkoły – np. dzień bez lekcji, dzień gier planszowych czy

wspólne wyjście.

3. Na zakończenie roku szkolnego klasa, która zgromadziła największą liczbę biletów

łącznie, otrzymuje Puchar Dyrektora oraz specjalną nagrodę.

5. Ważne zasady

 Przyznanie biletu to indywidualna decyzja pracownika szkoły.

 Uczniowie nie mogą prosić o bilety ani sugerować ich przyznania.

 Akcja opiera się na zaufaniu, szacunku i radości z drobnych gestów.