Regulamin akcji „Złoty Bilet – Wspólna
Droga do Sukcesu”
1. Cel akcji
Promowanie pozytywnych zachowań wśród uczniów klas 1–8.
Wzmacnianie współpracy, życzliwości i wzajemnego wsparcia.
Podkreślenie, że każdy gest dobra i pomocy jest ważny.
2. Organizacja
1. Każda klasa przygotowuje w swojej sali przezroczysty słoik (ozdobiony i podpisany),
który będzie miejscem zbierania „Złotych Biletów”.
2. „Złote Bilety” przyznają wszyscy pracownicy szkoły – nauczyciele, pracownicy
obsługi, administracji i inni.
3. Każdy pracownik raz w miesiącu może wręczyć jeden „Złoty Bilet” wybranemu
uczniowi.
3. Zasady przyznawania „Złotych Biletów”
1. Bilet otrzymuje uczeń za wyróżniające się zachowanie, niezwiązane z ocenami czy
obowiązującym systemem nagradzania w szkole.
2. Przykłady wyróżniających zachowań:
o okazanie życzliwości i empatii,
o chęć pomocy innym,
o kulturalne i odpowiedzialne postawy,
o dobre pomysły dla klasy lub szkoły.
3. Uczeń, który otrzymuje „Złoty Bilet”, wrzuca go do słoika swojej klasy – bilety są
gromadzone na rzecz zespołu, nie indywidualnie.
4. Podsumowania i wyróżnienia
1. Raz na 3 miesiące powołana komisja (np. Samorząd Uczniowski wraz z opiekunem)
zlicza bilety w klasach.
2. Klasa, która w danym kwartale zebrała najwięcej „Złotych Biletów”, otrzymuje
wyróżnienie Dyrektora Szkoły – np. dzień bez lekcji, dzień gier planszowych czy
wspólne wyjście.
3. Na zakończenie roku szkolnego klasa, która zgromadziła największą liczbę biletów
łącznie, otrzymuje Puchar Dyrektora oraz specjalną nagrodę.
5. Ważne zasady
Przyznanie biletu to indywidualna decyzja pracownika szkoły.
Uczniowie nie mogą prosić o bilety ani sugerować ich przyznania.
Akcja opiera się na zaufaniu, szacunku i radości z drobnych gestów.